SNWI & MRMR

Assalamualaikum. Dear blog.


Alhamdulillah aku telah pun menjadi tunangan kepada someone yang aku cinta. Hihi. Poyo je intro. Muntah hijau pulak orang yang baca ni nanti. Tapi ada ke? Haha


Dulu, masa aku start blogging, aku selalu je update pasal encik kesayangan aku tu. Time tu bercinta bagai nak rak. Pergi dating pun update dekat blog. Maklum lah nak jumpa sekali pun nak kena tunggu bebulan bulan sebab jauh. Long distance relationship gitu. Masa tu tak berapa matang pun. Bergaduh je ada je lah nak luahkan kat blog ni. Haha. Malunye iols bila baca balik post tu. Tapi dah delete dah. Hehe 



Nak dijadikan cerita, lepas raya tahun 2014 aku tak plan pun nak follow my bff balik shah alam. It just happened. Mula2 sesaja je nak follow sebab time tu tengah tak buat apa2. Menganggur. Hihi. Thats why decide nak follow aini datang kl ni. Luangkan masa dengan dia. Masa tu ada jugak bagitahu kat encik tunang yang aku datang sini (masa tu tak de relationship apa pun. Dah clash kan :p). Tapi masa tu dia macam nak taknak je jumpa. Haha. Menci betul. Orang da dekat dengan dia, dia jual mahal pulak. Dah la aku ni susah sikit nak dapat izin pi jauh2. Huhu. Time tu macam dah redha and pasrah je. Its okay kalau dia taknak jumpa aku since aku pun dah nak balik kedah time tu sebab dah 2 minggu aku stay rumah aini. Dalam hati cakap, kalau tak de rezeki nak jumpa time tu mungkin takde jodoh la kot. Ceyhhh ayat kecewa sangat ok. Haha. Tup2 dia ajak jugak jumpa. Siap suruh pakai baju kurung sebab nak beraya rumah sedara dia. Aku macam ehhhh biaq betui ni? Macam mimpi je tau. Terpaksa la pinjam baju kurung aini (thank you aini!) . Hihi 😂


Kami pun berbaik semula. Tapi time tu still ragu2 jugak. Actually macam berharap ke arah hubungan yang lebih serius since dia dah bawak aku jumpa family dia. Tapi dalam hati je la. Tak berani nak tanya lebih2. Hihi tak tahu la macam mana bermula, dia pun mula cakap nak bawak hubungan ni ke next level. Alhamdulillah. Sikit demi sikit Allah permudahkan jalan. Dapat training SLIM, lepas tu dapat kerja kat KL. nampak tak? semua nya dipermudahkan. Yelah sebelum ni long distance relationship. Now dah dekat! Hiks. Mungkin masa nya dah sampai kot. 


So pada tarikh 25 September 2015, aku pun selamat dirisik dan ditunangkan. Alhamdulillah. Majlis berjalan dengan lancar. Depa cakap makanan pun sedap. Hihi. sekian. Please doakan moga jodoh kami berkekalan, bahagia hingga ke Jannah ya! Hehe boleh lah layan gambar kat bawah. 

sarung cincin by future mil

with the hantarans !


With my love 💖

less than one month to be his wife 😊



our memory ☺



#tillJannah
#countingdays
#entryterperam
#baruupdate


Comments

Popular Posts