wahida sweet escape | Sungai Chilling ♡

Dear blog,

Tetiba hari ni rajin pulak nak menaip. Walaupun tak da idea sangat tapi hentam je lah haha. Bercerita pun nak kena ada idea jugak k 😂


Alhamdulillah. 3 Minggu lepas aku berkesempatan meneroka, meredah dan bermandi manda malah bermesra dengan ikan ikan di Sungai Chilling. HAHA. Macam biasa laa, rumah aini tu kan rumah kedua aku (jangan marah naaa aini hahaa) so aku checked in kat rumah dia 2 malam. Eehehe. Tak sangka pulak akan jejak kaki kat situ. Before ni encik Tunang dah penah pi situ. So aku pun teringin lah jugak hehe. Kasi chance la kat tunang awak pulak ye ;)


Kami bertolak awai jugak hari tu. Sebab perjalanan nak sampai Kuala Kubu Bharu tu takes time dalam sejam lebih. Tu dari Shah Alam la. Dari tempat lain pepandai la hangpa calculate sendiri bhahaha .Kami pi dengan akak opis aini and anak2 buah dia. Total 5 orang je. Masa on the way nak ke Sungai Chilling, aku perasan macam takda pun signboard nak ke Sungai Chilling tapi hangpa toksah la gelabah sebab dalam google maps ada tau hehe

Masa mula2 Sampai kat situ, aku dengan aini macam sesat jugak sebab tak jumpa signboard. Tak nampak orang pun. Maybe time tu awal lagi. Kami just Ikut maps semata2. Tapi Alhamdulillah selamat sampai. kami berjaya jugak jumpa pintu gerbang seperti dalam gambar. Hihi Oh yaaa, mase otw tu akan lalu empangan tau. Antek angattttt. Rugi pulak tak berenti ambik gambar sebab time tu dah excited tahap menggelabah nak mandi ayaq terjun punya pasai HAHA xD







ayaq terjun tu sangat lah best. sejuk gilaaa weiiii. Jernih sangat sampai nampak ikan ikan. banyakkkk . Aku siap beli makanan ikan tau  tapi Aku tak sure pulak tu ikan apa. Kelah kot. Bila Baling je makanan tu, menderu depa mai. Tapi geli wooiii. Hahaha bayangkan dikerumuni ikan ikan. Nasib baik bukan ikan pirana. Kalau tak, tulang aku pun hangpa tak jumpa dah sebab kena telan. Haha ehhh dah mula la merepek. Ok ok aku teruskan.



Bagi yang tak pernah pi, hangpa akan menyusuri 5 batang sungai tau. kena lalu 5 sungai if hampa nak naik kat tempat yang paling atas la. Kakau nak lepak kat bawah pun ok je. Air jernih and ada je ikan kat mana2. And dont worry, air tak dalam pun. Tapi kena hati2 tau coz batu sungai tu licin. Aku sarankan pakai crocs je. Kalau pakai sport shoes abes lah kasut hangpa basah. So pandai2 lah ampa nak hidup hahah.


Lama jugak kat air terjun tu. Kami bawak bekal sandwich semata mata ( thanks aini !) . Punya lah takut nak bawak makanan lain sebab aku baca kat blog sapa entah, dia cakap satu plastik kena cas rm 3. Apa????? Ok, Tujuan nya tak mau bagi pengunjung buang sampah merata rata. Tu je. Alah tapi pakcik yang jaga kaunter tu ok je. ramai je bawak banyak plastik tapi pakcik tu cas 3 ringgit jugak. Dont worry boleh refund balik. Kami ni memang betui sangat. Bawak makanan sikit je lah nak jimat punya pasal. Last2 menyesal sebab tak cukup makanan. Huwahh


Tapi kami cool je. Janji puas hati sebab berjaya sampai kat Sg Chiling. Dalam pukul 2 lebih camtu kami pun turun. Dan balik. Sekian. Hahaa. Nah layan gambaq kat bawah 😂


Ikan kekek mak iloi2 ikan gelama mak ilai2~~~ ehhh salah ikan ek haha

Ramai jugak manusia kat atas ni

Comey dak crocs kami?

Peace yawwww !!

Me and aini ;)

Tenang je tengok air mengalir wuuuuu

Sampai je camni la view dari gate dia

Ni track dia. Tapi bila dah turun baru aku perasan benda ni. Hahaha


Kbai.








P/s : rasa macam nak cerita pasal my e-day hihi wait for next entry 👉👈


Comments

Popular Posts